top of page

FAQ's - Over jou en/of je gezin tijdens een fotosessie

  • evacle1986
  • 21 mei
  • 4 minuten om te lezen

  1. Wat als mijn kind niet op de foto wil?


Eén van de redenen waarom ouders soms twijfelen om een fotoshoot te boeken is omdat ze bang zijn dat hun kind niet op de foto zal willen. Natuurlijk weet je nooit op voorhand hoe je kind zich zal gedragen, het kan alle richtingen uit.


Ik ben gezegend met een grote portie geduld. Door mijn unieke aanpak bloeit bijna elk kind voor mijn lens open. Dat komt omdat ik niet focus op het resultaat maar wél op de beleving.


Ik heb geen koekjespot als geheime wapen, ik moet geen cheeselachjes forceren of pipi- en kakamopjes maken. Ik geloof dat het goed komt, daar gaan we samen voor!


  1. Wat als mijn kind (of ik, of mijn partner) écht niet houdt van foto’s maken?


Maar weinig mensen zijn écht fan van fotoshoots. Vaak weten ze zich geen houding, houden ze niet van poseren of zijn ze ongemakkelijk voor een camera. Gooi daar nog een stel klotsende oksels bij en dan is de fun er snel af natuurlijk.


Ik ga je niet overtuigen dat een fotoshoot écht leuk kan zijn. Door het zelf te ervaren ga je merken wat de waarde ervan is. Ik vind het belangrijk dat jullie jezelf kunnen zijn en dat je je ook echt herkent op de beelden nadien.


Hoe ik dat doe? Door van een fotoshoot een echte beleving te maken waarbij jullie je niet focussen op mij of mijn camera, maar wél op elkaar. Met als resultaat: liefdevolle beelden voor de rest van je leven.


  1. Wat als mijn kind niet wil stilzitten?


Kinderen moeten kunnen bewegen, kind kunnen zijn. Willen ze lopen? Prima! Willen ze klimmen? Dat kan! Ik wil dat jouw kinderen iets doen wat écht leuk is, waar ze geen genoeg van krijgen.


Denk je nu, maar hoe dan? Door de Playful Hearttechniek! Ik wil enkel nog met deze techniek fotograferen, en ik kan je zeggen: het werkt écht. Kinderen hebben vaak spijt dat onze sessie er al op zit. 😉


  1. Wat als ik niet weet wat ik moet doen?


Weet je wat? Niemand houdt echt van poseren. Je weet niet hoe je moet gaan staan, waar je je handen moet zetten. Om nog maar te zwijgen over de uiterlijke kenmerken die je liever wat wil verdoezelen.


De meeste mensen gaat niet heel vaak op de foto, hierdoor zijn ze vaak erg onzeker voor de camera.


Vaak krijg ik te horen: "Zeg jij maar hoe we moeten gaan staan, jij bent de fotograaf." Tijdens een fotosessie stuur ik jullie met veel liefde aan. Door jullie kleine opdrachtjes te geven vergeten jullie dat ik er sta met mijn camera. Stiekem leg ik vast waar jullie zoveel plezier om hebben.

Ervaar zelf dat een shoot helemaal niet ongemakkelijk of gedwongen hoeft te zijn, maar net héél plezierig.


  1. Wat moet ik doen als ik niet fotogeniek ben?


    Feit: De meeste mensen kijken niet graag naar zichzelf. We vinden allemaal wel dat er bepaalde dingen niet oké zijn aan onszelf: ons gewicht, onze haren, hoe we staan, … Hierdoor ga je waarschijnlijk ook niet echt graag op de foto… En de foto’s waar je op staat, daar ben je misschien helemaal niet gelukkig mee.


    Het is ook echt niet fijn om te gaan staan ‘poseren’, je voelt je ongemakkelijk en onnatuurlijk, en dat is allesbehalve plezant. Dat betekent ook dat er dus weinig échte foto’s van jullie genomen worden. En da’s enorm jammer, toch?!


    Mijn tip voor jou: wacht niet tot als je op dat perfecte gewicht bent, of tot als je je wat zelfverzekerder voelt, tot als je baby kan stappen of tot als de beugel van je zoon of dochter er af is.


    Tijdens een shoot vraag ik je niet om in een bepaalde pose te gaan staan, om je kin wat omhoog of omlaag te houden, om naar mij te kijken. Ik vraag je kinderen niet om stil te zitten, om te lachen naar de fotograaf.


    Ik focus niet op het resultaat maar wél op het proces. Ik tracht een situatie te creëren waarin ouders en kinderen zich amuseren met elkaar, met als resultaat: mooie en warme foto's van het hele gezin


  1. Hoe maak je de fotoshoot op onze maat?


    Ongeveer een drietal weken vóór onze afspraak ontvangen jullie een online vragenlijst. Hier vraag ik wat extra info over jou en je gezin. Zoals: zijn jullie sportief? Waar gaan jullie graag op vakantie? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?


Op deze manier leer ik jullie wat beter kennen en zorg ik ervoor dat jullie helemaal jezelf kunnen zijn op beeld. Ik vind het heel belangrijk dat de beelden die ik maak, jou en je gezin weerspiegelen.


Elk gezin is uniek, daarom pas ik de opdrachtjes/spelletjes aan aan de leeftijd van de kinderen. Geen paniek, mama en papa, jullie worden mee uitgedaagd en gaan vergeten dat ik er ben met mijn camera! 😊


Even enthousiast als ik? Stuur me dan via de knop hieronder een berichtje en we maken er iets onvergetelijks van!



 
 
 

Opmerkingen


bottom of page